Jeti Nelayan Parit Karang Muar Tangkak Johor

Jeti nelayan di sini mempunyai kemudahan warung, medan ikan bakar dan juga pasar segar ikan.

Apa yang menarik, anda boleh bersantai di sini menyaksikan air sungai menghijau ketika air laut pasang sambil para nelayan mudik pulang daripada menangkap ikan. Sambil bersantai, anda boleh menikmati sajian juadah daripada warung di sekitar jeti, mahupun daripada pelbagai gerai yang menjual makanan.
Jeti nelayan Parit Karang
Lorong Pasar Nelayan, Sawah Parit Karang Laut, 84000 Muar, Johor

https://goo.gl/maps/trBrduGJbKSyP2EA9

Kewujudan pelbagai gerai sejak pasca Covid 19, memeriahkan suasana membeli-belah ikan dan sayuran segar di sini. Kalau sebelum ini, hanya terdapat beberapa gerai sahaja yang berjualan, kini susasana bertambah meriah dengan kehadiran para penjaja kecil.

Jeti nelayan Parit karang Muar Tangkak ledang

Ketika air surut, anda boleh melihat ikan tembakul melompat-lompat di persisir sungai. Pada waktu tertentu pula, akan kelihatan banyak monyet keluar dari hutan bakau, mencari makan, terutama ketika waktu petang.

Jeti nelayan Parit Karang ini hanya terletak 11km dari bandar Muar, sesuai untuk lari dari kesibukan hiruk pikuk kota untuk menenangkan fikiran dan menikmti keindahaan ciptaan Allah swt.

Bagi yang meminati aktiviti memancing udang galah, boleh mendapatkan servis sewa bot pancing Muar , juga lebih kurang 10 km dari jeti nelayan Parit Karang.

Homestay Desaru ada kolam renang: Hanna Homestay Desaru beach holiday

Assalamualaikum wbt. Kali ini kami mempromosikan Homestay Desaru ada kolam renang, milik Hanna Homestay Desaru, sesuai untuk disewa bagi keluarga yang agak besar, mencecah 15 orang.Homestay Desaru ada kolam renang

Alamat Hanna Homestay Desaru:

No.1, Jalan Orkid 4, Taman Sri Penawar, Bandar Penawar Johor.

Hanya 6 minit dari Tol Penawar.

Homestay untuk percutian, family day, family gathering yang terlengkap di Desaru, Johor😍😍😍

Homestay desaru

Penginapan yang sesuai untuk 15 org; 12 orang tidur di katil & 3 orang tidur di sofa beds.

Homestay untuk disewa desaru

Kemudahan di Hanna Homestay:

1. Private swimming pool
2. 4 bilik tidur
3. 3 bilik air
4. 6 unit aircond
5. 7 kipas syiling/dinding
6. TV UHD 4K 65 inci & TV HD 46 inci
7. Netflix & Home theatre system
8. Celcom wifi
9. Sofa penjuru
10. Sofabed
11. 3 katil queen, 5 katil single
12. Bantal extra
13. Meja solek
14. Water heater pump di setiap bilik air
15. Peti ais
16. Mesin basuh (termasuk bakul laundry, sabun & pewangi)
17. Microwave
18. Dapur masak
19. Pembakar roti
20. Periuk nasi
21. Periuk & kuali
22. Set cawan,sudu, garfu pinggan&mangkuk
23. BBQ pit
24. Meja dan kerusi luar
25. Set meja makan
26. Parking banyak (rumah tepi)
27. Laman yang luas untuk aktiviti
28. Spotlights
29. Sabun mandi, syampoo & ubat gigi.
30. Sejadah
31. Al-Qur’an dan Yasin
32. Iron dan iron board
33. Carpet
34. Blu-rays players & discs
35. Cerek air
36. Ampaian
37. Alatan memasak yang lengkap.
38. Outdoor shower
39. Outdoor table top & sinki
40. Security cards

 

Mari kita saksikan pandangan menyeluruh homestay desaru: Hanna Homestay Desaru ini:

Tempat menarik berdekatan:

  • Adventure Waterpark Desaru Coast 15 min
  • Hard Rock Hotel 15 minit
  • Pantai Tanjung Balau 6 minit
  • Pantai Public Desaru 12 minit
  • Pantai Batu Layar 30 minit
  • Bandar Penawar (semua jenis kedai) 6 minit
  • IKBN, Sekolah Sukan, Sekolah Sains 10 minit
  • Rapid Pengerang 35 minit

==============================

Rate semalam 2H1M:

Harga kami untuk 15 orang

Weekdays (Isnin – Khamis) :
RM 900 satu malam

Weekends & Cuti Sekolah :
RM 990 satu malam

* Selepas 1 Nov 2020, kami cuma open untuk minimum 2 night stay.

#DesaruCoast
#cutiDesaru
#familyday
#bbq
#birthdayparty

>>Klik sini Panduan bisnes homestay

Lokasi Hanna Homestay Desaru, klik link Google map. Alamat Hannay Homestay:

RELATED SEARCHES
desaru bungalow homestay,
desaru homestay with private pool,
homestay desaru banyak bilik,
homestay tanjung balau,
homestay banglo desaru,
chalet desaru,
wan homestay desaru,
homestay berdekatan desaru coast, homestay desaru ada kolam renang

 

Lokasi port makan durian halal dan toiyiban di Muar Tangkak & cendol durian

Di Muar, Johor (disebut  Muo dalam loghat tempatan) ada port makan buah durian fresh sambil layan cendol. Di sini juga ada tempat makan durian musang king di malaysia. Kalau sebelum ni, ramai yang mencari buah durian murah di Muar. Tapi sebenanya, harga masing-masing yang dijual tak banyak perbezaan ketara. Cuma perbezaan ketara masa nak makan durian, terutama bila bawa famili ramai-ramai konvoi 3-4 biji kereta.

Masa tu baru perasan kemudahan asas yang tak lengkap seperti tempat basuh tangan, panas takde kipas…. anak kecil dah mula merengek berjurai peluh, kena pula makan mencangkung tepi jalan, anak nombor 2 plak tetiba nak terkencing. Adoiiiii macam-macam songel la pula.

Tu belum kira ada anjing berkeliaran, percampuran makanan tidak halal dengan peralatan mengupas dan membungkus durian serta banyak lagi.

Durian murah Muar Tangkak 2019

Tempat makan Muar

Durian udang merah Muar Tangkak

Atas dasar itu, kami terpanggil menyahut fardhu kifayah, menyediakan tempat makan durian yang suci daripada najis mughalazah. Jadi, apa kata kalau datang Muar  / Tangkak, Johor, sila singgah tempat kami di warung #CendolDurianSyoknyaUmmi , bertempat di Parit Bunga, 7km dari bandar Muar.

Bukan apa, selain buah durian segar dan frozen, tempat kami ada jual cendol biasa dan #CendolMusangKing (nanti bagitau kami, boleh tak kami tersenarai sebagai cendol sedap di Muar). Nak tambah boleh, nak makan sorang2 boleh (sebab anak bini tak suka durian) atau nak belanja bapa mertua pun boleh.

Warung kami #CendolSyoknyaUmmi a.k.a. #CendolMangkukBesar 100% milik Muslim bumiputera. Bila lagi nak support bisnes Muslim untuk majukan ummah.

Ingat, kalau seorang peniaga Muslim itu kaya, maka lebih banyak tabung-tabung masjid, tahfiz dan anak yatim dapat dipenuhkan. Bukan itu sahaja, pelbagai jenis zakat (zakat perniagaan, zakat pendapatan, zakat wang simpanan dll)  dapat disumbang untuk memajukan ekonomi umat Islam.

Membeli produk atau servis umat Islam mereupakan salah satu jihad kita, tak semestinya masuk perang fi Sabilillah.

Waktu operasi..
Cendol 12-6.30pm .
Gerai durian 11am-11pm (tutup awal kalau buah abis)

Kelebihan makan di tempat kami sekiranya terdapat buah durian tak elok, kami berbesar hati untuk menggantikan samada buah yang baru atau pangsa yang rosak. Bayar durian mahal-mahal biar puas hati, jangan ada dendam sebab buah rosak tak boleh tukar.

Selain itu, pakej yang ditawar adalah kemudahan tempat duduk untuk makan siap dengan tap air untuk membasuh tangan, kipas industri, air sejuk percuma, dan anda juga boleh memesan cendol serta burger bakar, sila rujuk menu penuh di sini.

 

#TakBaikBolehTukar
#MakanBiarPuasHati #CendolMusangKingRM15
#AdaKerusiMeja
#AdaPaipBasuhTangan
#AdaTandas
#PortMakanDurianMuslim
#SupportBisnesMuslim

Jemput singgah. Untuk pertnyaan, sila wsap www.wasap.my/601158961229/b.port.durian.dan.cendol.lokasi

Sila klik peta berikut untuk lokasi port makan buah durian Muar halal dan Cendol durian Syoknya Ummi:

Related searches:
tempat makan durian musang king di malaysia, tempat makan durian musang king di muar, tempat makan durian musang king di johor, tempat makan durian musang king di melaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...