Lokasi port makan durian halal dan toiyiban di Muar Tangkak & cendol durian

Kat Muo @ Muar Johor ada port makan buah durian fresh sambil layan cendol. Kalau sebelum ni, ramai yang mencari buah durian murah di Muar. Tapi sebenanya, harga masing-masing yang dijual tak banyak perbezaan ketara. Cuma perbezaan ketara masa nak makan durian, terutama bila bawa famili ramai-ramai konvoi 3-4 biji kereta.

Masa tu baru perasan kemudahan asas yang tak lengkap seperti tempat basuh tangan, panas takde kipas…. anak kecil dah mula merengek berjurai peluh, kena pula makan mencangkung tepi jalan, anak nombor 2 plak tetiba nak terkencing. Adoiiiii macam-macam songel la pula.

Tu belum kira ada anjing berkeliaran, percampuran makanan tidak halal dengan peralatan mengupas dan membungkus durian serta banyak lagi.

Durian murah Muar Tangkak 2019

Tempat makan Muar

Durian udang merah Muar Tangkak

Atas dasar itu, kami terpanggil menyahut fardhu kifayah, menyediakan tempat makan durian yang suci daripada najis mughalazah. Jadi, apa kata kalau datang Muar  Tangkak Johor, singgah tempat kami di warung #CendolDurianSyoknyaUmmi @ Parit Bunga Muar.

Bukan apa, swlain buah durian segar dan frozen, tempat kami ada jual cendol biasa dan #CendolMusangKingRM15 (nanti bagitau kami, boleh tak kami tersenarai sebagai cendol sedap di Muar). Nak tambah boleh, nak makan sorang2 boleh (sebab anak bini tak suka durian) atau nak belanja bapa mertua pun boleh.

Warung kami #CendolDurianSyoknyaUmmi 100% milik Muslim bumiputera. Bila lagi nak support bisnes Muslim untuk majukan ummah.

Ingat, kalau seorang peniaga Muslim itu kaya, maka lebih banyak tabung-tabung masjid, tahfiz dan anak yatim dapat dipenuhkan. Bukan itu sahaja, pelbagai jenis zakat (zakat perniagaan, zakat pendapatan, zakat wang simpanan dll)  dapat disumbang untuk memajukan ekonomi umat Islam.

Membeli produk atau servis umat Islam mereupakan salah satu jihad kita, tak semestinya masuk perang fi Sabilillah.

Waktu operasi..
Cendol 12-6.30pm .
Gerai durian 11am-11pm (tutup awal kalau buah abis)

Kelebihan makan di tempat kami sekiranya terdapat buah durian tak elok, kami berbesar hati untuk menggantikan samada buah yang baru atau pangsa yang rosak. Bayar durian mahal-mahal biar puas hati, jangan ada dendam sebab buah rosak tak boleh tukar.

Selain itu, pakej yang ditawar adalah kemudahan tempat duduk untuk makan siap dengan tap air untuk membasuh tangan, kipas industri, air sejuk percuma, dan anda juga boleh memesan cendol serta burger bakar, sila rujuk menu penuh di sini.

 

#TakBaikBolehTukar
#MakanBiarPuasHati #CendolMusangKingRM15
#AdaKerusiMeja
#AdaPaipBasuhTangan
#AdaTandas
#PortMakanDurianMuslim
#SupportBisnesMuslim

Jemput singgah. Untuk pertnyaan, sila wsap www.wasap.my/601158961229/b.port.durian.dan.cendol.lokasi

Sila klik peta berikut untuk lokasi port makan buah durian Muar halal dan Cendol durian Syoknya Ummi:

Cendol Musang King RM10

Dalam minggu ini telah tular isu cendol musang king Melaka berharga rm114 untuk 3 mangkuk (rm38 semangkuk). Penularan berita ini telah menjadi perbualan hangat dengan mendapat respond komentar daripada netizen. Ada yang mengeji dan ada juga yang faham dengan situasi.

Apa-apa pun semuanya bergantung kepada niat dan juga matlamat asal pelanggan yang menularkan harga dan cendol Musang King tersebut uang dikatakan mahal.

credit Metro

Cendol musang king Melaka

Dari sisi pemasaran (marketing),  pemilik bisnes cendol musang king di Menara Taming Sari, Dataran Pahlawan Melaka ini sudah pasti mendapat liputan yang lagi meluas dengan “zero cost marketing”, tanpa membeli slot iklan pengiklanan di tv, mahupun fb ads milik Mark Zuckerberg.

Cendol sedap di Muar

Sementara itu, bagi anda yang meminati durian dan teringin merasa durian musang king buat pertama kali seumur hidup, bolehlah singgah ke warung Cendol Durian Syoknya Ummi di Parit Bunga, Muar Tangkak.

Apa yang ajaib dan menarik, buat masa ini harga cendol musang king yang ditawar adalah serendah rm10.00 sahaja, berbanding harga asal rm25.00 semangkuk. Ini adalah harga promosi dan masih berjalan hingga hujung bulan Februari 2019. Orang Muar tak perlu pergi jauh-jauh untuk merasa cendol musang king Melaka, kat Muar pun ada.

Bagi peminat buah durian segar, di sini juga ada menjual buah durian murah di Muar 2019 . Nak bungkus atau boleh  makan di sini kerana ada meja kerusi tersedia di samping ada cendol dijual bagi membasahkan tekak.

Untuk sebarang tempahan, samada untuk bungkus, delivery cod, atau katering cendol untuk majlis perkahwinan, sila wsap kami, www.wasap.my/60187791008/b.cnmk.10

Jom kita layan video promo cendol musang king rm10

Cendol durian – mencari cendol sedap di Muar

Kalau anda datang ke Muar yang terkenal dengan pelbagai makanan yang unik dan sedap, pastikan anda cuba sajian utama yang memanggil-manggil ramai pelancong luar. Antara makanan sedap dan unik di Muar adalah sarapan sate (satay breakfast), mee bandung Muar ori, Rojak petis, buah duku Muar, durian Muar, mee siput dan jangan lupa singgah pekena cendol durian Syoknya Ummi sebagai penutup. Salah satu cendol sedap di Muar, In Shaa Allah.

 

Dalam video ini, kita saksikan testimoni Ammar Zakwan sebagai duta kecil Cendol durian Syoknya Ummi. Cendol yang dimakannya adalah cendol oreo + jagung berkrim.

Cendol sedap di Muar

Cendol sedap di Muar

Jika anda mencari cendol sedap di Muar, anda mungkin perlu cuba Cendol durian syoknya Ummi yang terletak di TL MRTK B6, KM7, Parit Bunga, Tangkak Muar. Tarikan utama cendol durian Syoknya Ummi pastinya cendol durian (isi sahaja), di samping cendol durian IOI (ulas), cendol durian crepe, dan juga cendol musang king.

Lain orang lain seleranya. Sedap itu agak subjektif. Cendol ini menggunakan santan sawit. Disebabkan faktor ini, rasa yang dihasilkan sangat-sangat sedap dan lebih enak berbanding jika cendol tersebut dihidang menggunakan bancuhan santan kelapa. Walau bagaimanapun, ia tidak kami tidak tekankan sebelum ini. Sebab bila kehabisan bekalan stok santan sawit, kami hanya gunakan santan kelapa.

Kami banyak terjumpa peniaga-peniaga cendol viral dengan cendol santan sawit.

Cendol sedap di Muar
Set Nasi Lemak ayam + coconut shake harga bajet rm5 sahaja

Boleh tengok video resepi cara menyediakan cendol musang king:

Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, samada tempah cendol untuk majlis perkahwinan, tempahan cendol untuk kenduri, majlis aqiqah, majlis pertunangan, atau apa-apa jua majlis kenduri-kendara, bolehlah whatsapp no di bawah ini.

www.wasap.my/60187791008/cendol+durian

Dalam post akan datang, kami akan hidangkan pula senarai mee bandung Muar sedap, termasuk mee bandung udang galah ori dan sebagainya.

 

 

Searches related to cendol musang king
cendol musang king melaka, cendol durian, durian cendol ss2, cendol durian musang king, raja cendol musang king, cendol durian kuala lumpur, cendol durian near me, cendol durian ttdi

Searches related to cendol sedap di muar, cendol muar jalan sisi, cendol viral muar, cendol de raja muar, cendol kampung hulu muar, makan malam sedap di muar, mee bandung sedap di muar, abc sedap di muar, senarai tempat makan di muar

cendol kampung hulu di muar, cendol kampung hulu muar menu, cendol kg hulu muar, harga cendol kampung hulu muar,

#CendolDurianSyoknyaUmmi #CendolCateringSyoknyaUmmi

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...