Harga durian Muar 2024 Februari

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Berikut merupakan Senarai Harga durian Muar 2024 Februari bagi Muar Tangkak. Berikut harga durian terkini (In shaa Allah kami update setiap hari). #DurianSyoknyaUmmi Warna ungu ada stok Isnin, 11/03/24 / 30 Syaaban 1445 H

  1. Kampung comel ……………. Rm 8/kg
  2. Kampung besar …………….. Rm 12/kg
  3. Kahwin Kampung* A ……… Rm 18/kg
  4. Musang king BC …………….… rm 25/kg
  5. Musang King C ………………….. RM 20/kg
  6. Musang King B ………………. rm 36/kg
  7. /Musang King AB …………….. RM 48/kg
  8. Musang king A ………………. rm 55/kg (booking only)
  9. Tekka @ Musang Queen .. RM 35/kg
  10. Black Thorn A (BOOKING ONLY) rm75
  11. Black Thorn B ……………….. Rm 45/kg
  12. Black Thorn C …………………. RM 35/kg
  13. Kim Hong @ Goldden Phoenix .. Rm 39/kg
  14. Kim Hong @ Golden Phoenix C . Rm17/kg
  15. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai /ioi / gred A … RM 25/kg**
  16. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai / ioi/ gred B … RM 18/kg
  17. Reject .rosak sepangsa dua .. Rm 7/kg.

Klik link whatsapp ini untuk tempahan atau pertanyaan lanjut www.wasap.my/601158961229/booking.durian.feb.24

*Contoh durian kategori kahwin kampung @ chamia adalah seperti durian D24, 103, Kasap Merah, D144, D99 kop kecil, D5 Ibrahim, kucing tidur , no.4, dll.

** Contoh buah kahwin (durian tembaga), D13, udang merah Ang Hae, ioi, Tang Lai, D18, 88, No. 2,

(Tai Guan, Tekka, Kim Hong harganya berada atas sedikit daripada buah kahwin)

#DurianSyoknyaUmmi.
Lokasi di Parit Bunga, mukim Kesang Tangkak, klik peta di bawah:
https://maps.app.goo.gl/gWVrs1v6SLKS8jEZ6

harga durian Muar 2024

Musim dan harga durian Muar 2023 September

harga durian Muar 2023

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Berikut merupakan Senarai Harga durian Muar 2023 Ogos (Lapis bunga baru) bagi Muar Tangkak. Berikut harga durian terkini (In shaa Allah kami update setiap hari). #DurianSyoknyaUmmi Warna ungu ada stok Khamis. 28.09.23 / 12 Rabiulawal 1445 H

  1. Kampung comel ……………. Rm 8/kg
  2. Kampung besar …………….. Rm 10/kg
  3. Kahwin Kampung* A ……… Rm 15/kg
  4. Musang king C …………….… rm 19/kg
  5. Musang King B ………………. rm 35/kg
  6. Musang king AB …………….. rm 45/kG
  7. Musang king A ………………. rm 53/kg
  8. Tekka @ Musang Queen .. RM 32/kg
  9. Black Thorn A (BOOKING ONLY) rm65
  10. Black Thorn @ Duri Hitam B Rm 36/kg
  11. Black Thorn C ……………….. Rm 26/kg
  12. Kim Hong @ Goldden Phoenix .. Rm 39/kg
  13. Kim Hong @ Golden Phoenix C . Rm17/kg
  14. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai /ioi / gred A … RM 26/kg
  15. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai / ioi/ gred B … RM 17/kg
  16. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai / ioi/ gred BB … RM 12/kg
  17. KAHWIN: D13 Udang merah Johor / Kang Hai gred BB ……… RM 49/baku
  18. Kampung ……………….. Rm30 sebakul
  19. Reject .rosak sepangsa dua .. Rm 6/kg.

Klik link whatsapp ini untuk tempahan atau pertanyaan lanjut www.wasap.my/601158961229/booking.durian.sept.23

*Contoh durian kategori kahwin kampung @ chamia ketika ini adalah seperti durian D24, 103, Kasap Merah, D144, D99 kop kecil, D5 Ibrahim, kucing tidur , no.4, dll.

#DurianSyoknyaUmmi.
Lokasi di Parit Bunga, mukim Kesang Tangkak, klik peta di bawah:
https://maps.app.goo.gl/gWVrs1v6SLKS8jEZ6

harga durian Muar 2023

Cara langsai hutang cepat ajaib

Cara langsai hutang cepat

Kami bersyukur dan terkesan bila membaca coretan tuan Khairul Hakimin Muhammad dalam post di Facebook. Bagaimana seorang jutawan jatuh dengan hutang berjuta. Bagaimana cara langsai hutang yang belum pernah kami dengar diceritakan orang sebelum ini.

Doa untuk menyelesaikan hutang
Doa untuk menyelesaikan hutang

Jemput baca, semoga memberi manfaat kepada kita semua.

==================================================

Semalam bersusun jumpa orang. Dalam ramai-ramai, ada satu kisah yang buat saya susahnya nak tidur malam tadi.

Beliau ada hutang RM13.4 juta dalam tempoh pandemik melanda negara. Macam-macam hal tak berjaya itu tak berjaya ini. Semalam, hutang beliau tinggal RM1.1juta.

Beliau cerita detail apa yang beliau buat. Berniaga itu, buat ini. Apa sahaja ada di tangan, beliau usahakan.

Saya tanya mana datang kekuatan tersebut? Macam mana idea mencurah-curah dan macam mana boleh terfikir buat itu ini begitu begini?Dia cakap “Rul, masa rumah kena tarik, isteri, anak semua kena hantar ke kampung, saya seorang ja tinggal di Kajang. Pergilah duduk sekali dengan geng budak bujang (rumah sewa staff), tumpang sekali dan saling bayar tong tong, saya sentiasa pergi surau solat fardu wajib pergi jemaah. Nak ketenangan hati ja.Ada kuliah agama, duduk, dengar. Sampailah ayat

‘kita ni kalau nak minta pertolongan dari Allah, kita buat solat hajat 2 rakaat je. Kemain berkira. Nak itu nak ini pandai, solat hajat 2 rakaat, kenapa 2 rakaat?’

Sejak dari tu, saya solat taubat dan solat hajat sampai penat. Kalau malam itu solat taubat dan hajat dari lepas Isyak sampai jam 10 malam (dah penat), solatlah. Bangun, solat, bangun, solat. 2 rakaat + 2 rakaat + 2 rakaat sampai penat.

“Saya tanya berapa total semua? Beliau jawab “tak pernah kira sebab tak nak berkira-kira dengan Allah. Dah penat berhentilah, tidur ke apa ke.”

“Khairul, buatlah. Belajar jangan berkira dengan Allah. Minta dan berusaha sungguh-sungguh. Kita boleh penat bekerja, kita boleh penat berusaha. Tapi pernah ke kita penat berzikir? Berselawat? Penat menunaikan solat sunat? Kalau tak pernah, dah sampai masa kena buat.

Feel (hayati) Allah itu sangat dekat dan tengoklah, pertolongan datang tanpa pernah kita fikir. Sangat banyak kerana kekayaan Allah tersangat luas. “Ya Rabb Alhamdulillah.

Khairul Hakimin Muhammad,

Terima kasih Allah temukan dengan insan begini kepada saya. ❤️

Carian berkaitan cara langsai hutang,
Doa untuk menyelesaikan hutang,
Cara selesaikan hutang along,
Hutang lapuk dihapuskan,
Bantuan menyelesaikan hutang along,
Tidak bayar hutang bank,
Maksud hutang lapuk,

Sambal bilis tempoyak travel pack

Sambal bilis tempoyak sedia  dimakan @ ready to eat ( travel pack)

Sambal ini kami dibuat secara homemade, tanpa menggunakan sebarang pengawet.

Produk sambal ini telah dinyah kuman (pasteurized) semasa proses pembungkusan, membolehkannya tahan untuk tempoh 6 bulan pada suhu bilik.

klik sini untuk wsap kami www.wasap.my/601158961229/sambal.tempoyak

Justeru, ia amat sesuai untuk di bawa ke luar negara sebagai buah tangan untuk yang tersayang, mahupun sebagai bekal bila merantau ke luar negara, sebagai mengubat kerinduan pada masakan mak atau nenek.

Bagi yang suka mengembara “backpacking”  atau berkhemah, produk sambal tempoyak bilis ini juga dapat menghilangkan ketagihan pada makanan pedas. Almaklumlah, bila mengembara, agak payah nak bawa batu lesung atau mesin pengisar (blender), kan?

Jadi, dapatkan produk “Sambal tempoyak bilis daripada Syoknya Ummi” sebagai jalan penyelesaian kepada kaki sambal tempoyak.

Habiskan setelah dibuka, atau simpan di dalam peti sejuk (maksimum 4 hari) selepas dibuka bagi mengelakkan produk berkulat dan tercemar kerana terdedah kepada udara.

Berat bersih: 100g

Ramuan: cili, bawang merah, bawang putih, tempoyak durian, ikan bilis yang digoreng, garam, gula.

==================================

*** Sila pm kami sekiranya terdapat masalah samada pada produk, pengesposan atau sebagainya. In Shaa Allah, kami sentiasa terbuka untuk berbincang.

Duit Khairat kematian boleh dituntut

duit khairat kematian

Artikel Duit Khairat Kematian yang boleh dituntut oleh waris simati mengikut kelayakannya ini ditulis hasil mesej yang kami terima dan dipanjang-panjang untuk panduan dan faedah kita bersama. Semoga Allah merahmati dan memberikan ganjaran pahala berpanjangan kepada pemilik asal artikel ini.

  • KHAIRIAH MASJID
    ■Sekitar RM 500 – RM 5,000
    ■Syarat: si mati menjadi ahli/mencarum di khariah
  • Tabung Haji
    ■RM 1,500
    ■Syarat: si mati menjadi ahli/mencarum di Tabung Haji
  • PERKESO
    ■RM 2,000
    ■Syarat: si mati menjadi ahli/pernah ada sejarah mencarum PERKESO
  • KWSP
    ■RM 2,500
    ■Syarat: si mati ahli/pencarum KWSP
  • Pembayar ZAKAT
    ■RM 3,000 [MAIWP] bergantung kepada negeri masing-masing
    ■Syarat: Pembayar zakat
  • Bantuan Mengurus Jenazah JPA
    ■RM 3,000
    ■Syarat: si mati Pesara/Kakitangan Awam
  • BANK RAKYAT
    ■RM 3,000
    ■Syarat: si mati ada akaun Bank Rakyat
  • MAYBANK
    ■RM 1,000
    ■Syarat: Akaun Individu sahaja
  • ASNB
    ■RM 200 – RM 2,000
    ■Syarat: bayaran ikut baki pelaburan terakhir si mati
  • Bantuan Keluarga Malaysia (BKM)
    ■RM 1,000
    ■Syarat: Skim Khairat Kematian (SKK) layak bagi Kategori Isi Rumah dan Warga Emas Bujang / Tiada Pasangan sahaja
    ■dituntut di kaunter BSN yang terdekat
  • SKIM TAKAFUL
    ■RM 2,000 – RM 5,000
    ■Syarat: si mati pencarum takaful
  • PERSATUAN BERDAFTAR /NGO /KOPERASI
    ■RM 500 – RM 5,000
    ■Syarat: si mati adalah ahli berbayar Persatuan/NGO/Koperasi
  • PENCEN (Kakitangan Awam)
    ■RM 3,000
  • Pemegang Kad Kredit Islamic
    ■RM 500 – RM 2,000 bergantung kepada kad
    ■Pelan perlidungan takaful percuma + khairat kematian
  • Khairat Kematian pemegang Kenyalang Gold Card (KGC) asal Sarawak
    ■Sebanyak RM3,000
    ■Berumur 60 ke atas pada 1 Januari 2020,
    ■Warganegara Malaysia dengan status ‘K’ pada kad pengenalan
    ■Penduduk tetap (permanent resident) Sarawak
  • LAIN-LAIN

  • Mungkin ada lagi khairat kematian lain yang boleh dituntut bukan hanya di tempat-tempat yang dinyatakan diatas.
    Mereka yang segerakan proses tuntutan pusaka biasanya akan diberitahu jika ada khairat kematian. Waktu nak urus, perlu jumpa pegawai, jadi waktu itu biasa pegawai akan beritahu jika mereka ada sediakan khairat kematian.
    Macam mana nak tuntut?

Bawa sijil mati, sijil nikah, pengenalan diri, polisi takaful di tempat yang berkenaan. Seeloknya mohon sebaik sahaja berlaku kematian.

PERINGATAN supaya jangan ditangguh kerana permohonan bagi duit khairat kematian ini ada tempoh waktu
Yang bekerja sendiri, yang tidak mencarum dalam KWSP dan Perkeso, sila carum secara sukarela.
Yang tidak ada insuran/ takaful diri, silalah beli takaful dengan kadar yang mampu. Tak perlu nak beli caruman yang mahal tapi sekadar mampu bayar. Cukup yang murah tetapi membantu waris jika terjadi apa-apa nanti. Biarkan waris kita menangis kerana kehilangan kita, jangan waris kita menangis kerana terbeban kerana kehilangan kita.