Lokasi port makan durian halal dan toiyiban di Muar Tangkak & cendol durian

Di Muar, Johor (disebut  Muo dalam loghat tempatan) ada port makan buah durian fresh sambil layan cendol. Kalau sebelum ni, ramai yang mencari buah durian murah di Muar. Tapi sebenanya, harga masing-masing yang dijual tak banyak perbezaan ketara. Cuma perbezaan ketara masa nak makan durian, terutama bila bawa famili ramai-ramai konvoi 3-4 biji kereta.

Masa tu baru perasan kemudahan asas yang tak lengkap seperti tempat basuh tangan, panas takde kipas…. anak kecil dah mula merengek berjurai peluh, kena pula makan mencangkung tepi jalan, anak nombor 2 plak tetiba nak terkencing. Adoiiiii macam-macam songel la pula.

Tu belum kira ada anjing berkeliaran, percampuran makanan tidak halal dengan peralatan mengupas dan membungkus durian serta banyak lagi.

Durian murah Muar Tangkak 2019

Tempat makan Muar

Durian udang merah Muar Tangkak

Atas dasar itu, kami terpanggil menyahut fardhu kifayah, menyediakan tempat makan durian yang suci daripada najis mughalazah. Jadi, apa kata kalau datang Muar  / Tangkak, Johor, sila singgah tempat kami di warung #CendolDurianSyoknyaUmmi @ Parit Bunga Muar.

Bukan apa, selain buah durian segar dan frozen, tempat kami ada jual cendol biasa dan #CendolMusangKingRM15 (nanti bagitau kami, boleh tak kami tersenarai sebagai cendol sedap di Muar). Nak tambah boleh, nak makan sorang2 boleh (sebab anak bini tak suka durian) atau nak belanja bapa mertua pun boleh.

Warung kami #CendolSyoknyaUmmi a.k.a. #CendolMangkukBesar 100% milik Muslim bumiputera. Bila lagi nak support bisnes Muslim untuk majukan ummah.

Ingat, kalau seorang peniaga Muslim itu kaya, maka lebih banyak tabung-tabung masjid, tahfiz dan anak yatim dapat dipenuhkan. Bukan itu sahaja, pelbagai jenis zakat (zakat perniagaan, zakat pendapatan, zakat wang simpanan dll)  dapat disumbang untuk memajukan ekonomi umat Islam.

Membeli produk atau servis umat Islam mereupakan salah satu jihad kita, tak semestinya masuk perang fi Sabilillah.

Waktu operasi..
Cendol 12-6.30pm .
Gerai durian 11am-11pm (tutup awal kalau buah abis)

Kelebihan makan di tempat kami sekiranya terdapat buah durian tak elok, kami berbesar hati untuk menggantikan samada buah yang baru atau pangsa yang rosak. Bayar durian mahal-mahal biar puas hati, jangan ada dendam sebab buah rosak tak boleh tukar.

Selain itu, pakej yang ditawar adalah kemudahan tempat duduk untuk makan siap dengan tap air untuk membasuh tangan, kipas industri, air sejuk percuma, dan anda juga boleh memesan cendol serta burger bakar, sila rujuk menu penuh di sini.

 

#TakBaikBolehTukar
#MakanBiarPuasHati #CendolMusangKingRM15
#AdaKerusiMeja
#AdaPaipBasuhTangan
#AdaTandas
#PortMakanDurianMuslim
#SupportBisnesMuslim

Jemput singgah. Untuk pertnyaan, sila wsap www.wasap.my/601158961229/b.port.durian.dan.cendol.lokasi

Sila klik peta berikut untuk lokasi port makan buah durian Muar halal dan Cendol durian Syoknya Ummi:

Durian murah di muar 2019

Terima kasih kerana singgah ke blog kami untuk carian kata kunci durian murah di muar 2019 / 2018. Bagi tahun 2019, kami telahpun menjual buah durian sepanjang bulan Januari hingga pertengahan bulan Mac.

Sila baca: port makan durian Muar halal

Untuk musim akan datang, dijangkakan penghujung Mei dan bulan Jun akan mula dihujani dengan buah durian, samada buah durian kahwin,  mahupun durian kampung.

Update: Kini kami kembali seawal bulan Mei 2019 dengan menjual buah durian ketika bulan Ramadan dan juga disambung pada bulan Syawal. Seterusnya In Shaa Allah bulan Julai,  Ogos dan September 2019 akan dibanjiri musim buah durian. 

durian murah di muar 2019

Siapa tak kenal durian, raja segala buah di Asia Tenggara. Apatah lagi kini buah durian telah menembusi pasaran Tembok Besar China. Namun, untuk pasaran tempatan sahaja, buah durian yang ada habis disapu para penggemar durian.

 

durian murah di muar 2019

 

durian murah di muar 2019

Selain daripada buah durian,  anda juga boleh duduk menikmati cendol santan sawit di warung Cendol Durian Syoknya Ummi. Terdapat pelbagai menu dan juadah disedikan di sini. Sila klik senarai menu penuh.

Sekiranya anda sampai ke Muar dan ingin mencari durian murah di Muar 2019, bolehlah wsap kami www.wasap.my/601158961229/blog.durian.murah.muar . Kami beroperasi di Cendol Durian Syoknya Ummi, Parit Bunga, Muar Tangkak.

 

Sila klik peta berikut untuk lokasi gerai buah durian Muar dan Cendol durian Syoknya Ummi:

Update stok durian:

20/02/2019

Durian mas muar (ioi @ no klon D168), chap mia,  Gang hai, Musang king @ kunyit, kucing tidur, D13, dan durian kampung. =========================

Update stok durian hari ini 22/02/2019:

1. Durian kampung rm10/kg
2. Durian D13 rm20/kg
3. Durian ioi Mas Muar D168 & Durian D2 …rm25/kg
3. Durian Gang Hai D199 …rm15

Update stok durian hari ini 23/06/2019:

1. Durian kampung rm6/kg, rm8, rm10/kg.
2. Durian D13 / ioi / 101 rm10/kg – rm19/kg.
3. Durian Gang Hai D199 buah kecil …rm10, rm12/kg

4. Durian udang merah / red prawn rm22/kg

5. Durian Kim Hong rm38/kg

 

 

Durian buffet Muar

RELATED SEARCHES
durian 2018,
l durian orchard muar,
durian buffet johor jaya,
durian buffet johor 2018,
jb durian buffet 2018,
durian murah di muar 2018,
longan durian king buffet,
l durian orchard muar address,

Durian buffet
RELATED SEARCHES
buffet durian 2018
durian buffet kl
durian buffet kl 2018
ss2 durian buffet 2018
ss2 durian buffet 2018 price
durian buffet wangsa maju
durian ss2 price 2018
sinnaco durian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...