Kerja di Singapura untuk orang Malaysia

Assalamualaikum wbt dan salam hormat buat semua pembaca. Hari ini kami tergerak untuk berkongsi satu peluang keemasan yang diintai oleh ramai orang-orang muda, khususnya yang berada di kawasan Johor Baharu, berdekatan dengan tambak Johor dan 2nd Link Johor-Singapore.  Peluang kerja di Singapura untuk orang Malaysia.

Kerja di Singapura untuk orang MalaysiaPasti ramai yang sudah maklum dan tak perlu dihuraikan mengapa begitu ramai yang ingin bekerja di Singapura. Faktor utama pastinya adalah dari segi pendapatan gaji yang dibayar dalam SGD , Dollar Singapore, manakala kerja yang dilakukan lebih kurang sama sahaja dengan apa yang kita lakukan di Malaysia.

Tahukah anda , gaji yang anda perolehi adalah 3 kali ganda berbanding apa yang didapati di Malaysia?

Sebagai kira-kira mudah, kita lihat contoh berikut:

  • Katakan Ali bekerja kilang di Singapura. Gaji Ali adalah SGD$1,000.00 sebulan.
  • Ahmad pula bekerja kilang di Pasir Gudang. Gaji Ahmad adalah RM1,000.00 sebulan.

Gaji Ali SGD$1,000 x 3.16401 = RM3,164.01 (3 kali ganda++)

kerja sambilan part time bisnesTukaran matawang di atas adalah kadar tukaran forex semasa, menggunakan https://www.xe.com/currencyconverter/ .

Secara logik, Ali dan Ahmad kedua-duanya bekerja kilang, cuma lokasinya berbeza beberapa kilometer sahaja. Tetapi Ali beruntung kerana pendapatannya seumpama 3 orang Ahmad.

Jadi sekarang pasti anda sudah nampak bukan? Keuntungan dan kesenangan yang dikecapi lebih, dengan penat lelah yang hampir sama.

Kerja di Singapura untuk orang Malaysia

Ok, sekiranya anda sudah nampak dan sudah semakin jelas jalannya, mari kita lihat macamana nak mulakan? Passport? Visa? Agent? Imigresen? Haishh … banyak pula benda kena selesai dulu sebelum dapat mulakan kerja di Singapura.

Oppss… nanti dulu, jangan cepat mengeluh dan kecewa, setiap masalah, pasti ada penyelesaiannya. Sekiranya sebelum ini, cita-cita anda untuk pergi mendapatkan kerja di Singapore, Haniza Rashid ada penyelesaiannya.

Beliau berkongsi pengalaman dan bakal memberi solusi serta membuka peluang baru buat anda. Beliau seorang perunding kerjaya, serta pernah berpengalaman bekerja di Singapura. Beliau juga pernah bekerjasama dengan agensi pekerjaan yang berdaftar dari Singapura.

Apa kata anda tengok panduan yang beliau telah sediakan, (klik sini.)

related searches:

jawatan kosong singapore kilang, jawatan kosong di singapura cleaner, kerja kosong di woodlands singapore, jawatan kosong singapore hotel, kerja di singapura untuk orang malaysia, agen kerja singapore, jawatan kosong singapore 2017, kerja kosong singapore airlines, freelance jobs singapore

Searches related to job opportunities in singapore:

  • jobs in singapore for freshers
  • jobs in singapore for foreigners
  • hotel jobs in singapore
  • job in singapore for malaysian
  • job street singapore
  • jobsdb singapore
  • singapore part time jobs
  • st jobs
Facebook Comments

4 thoughts on “Kerja di Singapura untuk orang Malaysia”

  1. ass.wr.wb.
    saya abdurrahman,,dari indonesia,,,dari dulu hingga skarang saya ingin sekali bisa kerja di singapura,,tapi saya g tau harus gmana,,,apakah anda bisa membantu saya,,skrang saya ada di malaisya,,johor baharu,,,kau boleh bantu,,,bantulah saya,,kerja apapun saya akan kerjakan asalkan bsa kerja di singapura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

21