Asam Pedas Daging Melaka di Muar Johor

Asam pedas daging Melaka atau lebih dikenali sebagai asam pedas tetel merupakan salah satu menu pilihan para peminat tegar asam pedas. Pengalaman kami mempunyai saudara mara dan sahabat yang meminati masakan asam pedas, kebiasaannya mereka cerewet dalam memilih masakan asam pedas Johor atau asam pedas Melaka sedap.Asam pedas Daging Melaka sedap

Tapi, sekiranya masakan asam pedas itu menepati selera dan citarasa mereka, maka keraplah kedai makan tersebut dikunjungi, lagi dan lagi. Yang lagi menarik, terdapat kedai roti canai menjadikan asam pedas sebagai alternatif selain kuah dhal atau kari.

Pelbagai menu masak asam pedas Melaka, antaranya asam pedas daging Melaka (daging tetel), pari, mayong, kembung, siakap dan telur ikan.

Jika anda peminat tegar masakan asam pedas Johor, mungkin boleh mencuba masakan asam pedas Melaka hasil sentuhan tukang masak orang Melaka yang menetap di Muar.

Pengalaman memasak diwarisi daripada nenek di Merlimau, yang tak pernah gagal memasak asam pedas Melaka untuk anak cucu dan juga digilai sahabat-sahabat. Kerap kali si nenek memasak bila rakan-rakan datang bertandang dari jauh menyuarakan hasrat ingin pekena asam pedas hasil air tangan nenek.

Ada perbezaan kedua-dua masakan asam pedas Johor dan Melaka, terutama dari segi resepi asam pedas, iaitu bahan-bahan ramuannya, yang pasti memberikan rasa yang berbeza.

Pelbagai menu masak asam pedas Melaka sedia menerima tempahan untuk penghantaran delivery, antaranya asam pedas tetel, pari, mayong, kembung, telur ikan.

Untuk tempahan cod esok hari, sila whatsapp https://www.wasap.my/601158961229/b.cod.asam.pedas

Sekiranya anda berminat untuk mencuba rasa asam pedas Melaka, silalah singgah ke warung #CendolDurianSyoknyaUmmi di Parit Bunga, Tangkak Muar. (sila waze atau google maps Cendol durian Syoknya Ummi).

Update selingan: Untuk peminat Durian Crepe Melaka di kawasan Merlimau, boleh dapatkan stok durian crepe di Petronas Merlimau Pasaraya Sejati Taman Debunga dan juga di Pasaraya Mega. Ia diletakkan didalam freezer aiskrim.

 

CARIAN BERKAITAN
asam pedas melaka sedap, resepi asam pedas melaka simple, resepi asam pedas melaka asli, hajjah mona, asam pedas melaka, asam pedas melaka ikan kembung, asam pedas johor, asam pedas daging melaka, kota laksamana asam pedas claypot melaka

#asampedasmelaka #asampedasmuar #asampedastetel #asampedas #asampedasjohor

Facebook Comments

9 thoughts on “Asam Pedas Daging Melaka di Muar Johor”

    1. Memang syok layan asam pedas. Peminat setia egar asam pedas memang biasanya akan setia pada menu ini jika beekunjung ke mana-mana kedai makan asam pedas.

  1. kalau sesekali sekala memang boleh juga makan yang pedas dan berminyak..

    jika selalu memang mengundang bahaya dan penyakit juga..

    biasanya makanan sedap ini memang berlemak dan berminyak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

21