Musim durian Tangkak 2022 Oktober – November Disember

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Berikut merupakan Senarai Harga Musim durian Raub 2023 / Jementah / Tangkak 2023. Berikut harga durian terkini, Warna ungu ada stok Rabu 01.02.23 / 10 Rejab 1444.

  1. Kampung …………………..…. rm 12/kg
  2. Musang king …………….…… rm 35-49/kg
  3. Kim Hong ………………………. Rm 48 /kg
  4. D13/ Kang Hai /ioi / XO Johor . RM 20-26/kg
  5. Reject .rosak sepangsa dua .. Rm 7/kg
  6. Black Thorn …………………… RM 39-89/kg
  7. Kahwin kampung ………….. RM 20/kg.
  8. D24 / D2 (Dato Nina) ……… RM 18-20/kg
  9. Tekka D160 ……………………..RM 22/kg

Klik link whatsapp ini untuk tempahan atau pertanyaan lanjut www.wasap.my/601158961229/booking.durian.Dec

#DurianSyoknyaUmmi.
Lokasi di Parit Bunga, mukim Kesang Tangkak, klik peta di bawah:
https://maps.app.goo.gl/gWVrs1v6SLKS8jEZ6

Senarai Harga Musim durian Tangkak 2022 Oktober, In Shaa Allah akan kami update setiap hari sebagai panduan harga dan dalam membuat perkiraan bajet samada untuk datang makan dine in atau pun bungkus bawa balik ke bandar. Boleh bandingkan dengan harga durian musim pertengahan tahun 2022 yang lepas.

Kami di Durian Syoknya Ummi berbesar hati menerima kehadiran anda semua, pelanggan kami yang dikasihi. Jaminan buah rosak atau tak masak boleh tukar telah memberikan kepuasan kepada kebanyakan pelanggan kami yang terdahulu.

Kelebihan kami adalah anda boleh menikmati durian di warung kecil kami sambil menghirup cendol di tempat duduk berbumbung, berkipas, beserta kemudahan tandas.

Kami juga menyusun jari atas segala kekurangan daripada pihak kami dan kami pohon jasa baik tuan puan sekiranya ada sebarang komen serta teguran membina, sila ajukan kepada kami untuk penambah-baikan pada masa mendatang.

Related searches to musim durian Tangkak 2022.
Harga Durian 2022,
durian price malaysia 2022,
musim durian 2022, musim durian di malaysia 2021, Musim durian di Malaysia 2022
harga durian ioi sekilo 2022,
harga durian tekka 2022,
harga musang king sekilo 2022,
harga durian terkini,
harga durian black thorn 2022,
harga durian udang merah 2022,

People also search for

Harga Durian terkini 2021, Harga musang king sekilo 2020, Harga Durian Black Thorn 2021, Harga durian tekka 2021, Harga durian udang merah 2021, Senarai harga durian 2020

harga durian Johor 2023, harga durian Jementah 2023, harga durian Tangkak 2023, harga durian 2023, harga durian terkini 2023, harga durian Muar 2023…

Durian Johor murah,

Bawa GRAB dapat solat jemah 5 waktu

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah masih lagi diberikan peluang untuk berkongsi tazkirah kisah dan tauladan, agar menjadi pedoman untuk kita menuju syurga Allah SWT.

Kali ini kami kongsikan hasil nukilan Redza Zainol melalui Facebook, terima kasih kepada beliau atas perkongsian yang hebat ini. Semoga kita semua mendapat manfaat. In Shaa Allah. Aamiin. Tulisan asal di sini

============================

Turun dari kereta Grab semalam, rasa nak berjurai air mata.

Mulanya niat nak fokus siapkan kerja, tapi bila pemandu Grab cakap macam ni terus saya angkat kepala dan letak handphone ke tepi.

“Saya ni tak pandai sangat tuan. Sekolah sampai SPM. Dapat pangkat 4. Itu yang rezeki saya takat bawa Grab.”

Saya pula memang jenis yang tak boleh tahan bila orang cakap gini. Laju je saya balas, rezeki Allah ni tak kira kita belajar tinggi-tinggi ke tak.

Terus saya cerita pasal kawan saya yang belajar biasa-biasa tapi pandai melukis. Dengan izin Allah, rezeki dia melimpah ruah.

“Bang ada isteri anak-anak?” tanya saya.

Ada, seorang baru habis belajar universiti. Minggu depan masuk kerja. Seorang lagi baru habis SPM.

Saya pun cakap, itu pun rezeki juga. Dapat besarkan anak sampai dewasa.

“Ada orang, anak baru umur 3 tahun, dapat penyakit kemudian meninggal dunia.”

Dia mengangguk perlahan.

“Saya ni bawa Grab sebab dah lama tak solat jemaah.”

Eh, terkejut saya dengar.

“Dulu saya bertahun kerja buat murtabak. Memang dapat solat tapi jarang betul dapat solat jemaah. Saya rindu sangat nak solat jemaah.

Sampai 1 hari tu saya jumpa bos saya dan minta berhenti kerja.”

Saya pula menyibuk pergi tanya isteri dia setuju ke. Dia pun tergelak sambil memegang dahi.

“Mula-mula isteri saya tak setuju la. Dia kata dah elok kerja kat kedai, tiba-tiba nak bawa teksi. Tapi saya cakap kat dia niat saya sebab nak solat jemaah.”

“Dah 3 tahun saya bawa Grab, belum pernah saya tinggal solat jemaah. Subuh sampai ke Isyak setiap hari.”

Aduh, saya diam terkedu.

“Saya sampai masjid awal, lepas habis solat saya zikir. Lepas tu sambung bawa Grab sampai pukul 10 malam.”

Saya makin khusyuk mendengar.

“Saya tak tahu rezeki datang dari mana, saya dapat beli 1 lagi rumah dan saya tukar jadi homestay.”

“Sekarang ni, orang kata duit tu sentiasa ada lah. Anak pun dah besar. Saya pun dah 50 tahun.

Kalau isteri nak ajak saya kemana-mana, saya terus je cuti. Senang. Tak ada apa nak dikejar dah,” nampak dia tersenyum.

“Yang nak dikejar cuma tinggal 1 je. Saya nak kejar solat jemaah.”

Rasa nak berjurai air mata ni. Allah, terasa kerdil betul diri ni.

Entah ada ke rezeki yang lebih besar dari mengadap Pencipta kita di awal waktu setiap hari. Rezeki dapat sujud dengan tenang.
.
Saya pun tak tahu. Yang saya tahu, jumpa orang yang baik baik macam semalam pun dikira rezeki besar untuk saya.
.
Saya belajar sesuatu. Terima kasih Ya Allah.
.
Sumber : Redza Zainol

Rezeki dah tertulis di langit

Assalamualaikum wbt. Hari ini admin terbaca satu perkongsian oleh Edi Arjuna Pencerita, Mashaa Allah, hebat sungguh isi perkongsian yang disampai dengan intipati Rezeki dah tertulis di langit. Boleh ikuti beliau di Facebook untuk perkongsian menarik.

Rezeki dah tertulis di langit

Malas nak masak hari ni. Pi kedai je lah tunjuk lauk. Masa nak bayaq, aku beratoq tepi sorang brader ni. Pakai baju kaler oren, seluaq belemoih, kasut penuh minyak. Kerja apa tak tau la, tapi macam kerja berat. Dia beli 2 jenis lauk. Nampak lebih banyak berkuah dari isi. Lauk apa tak pasti. Tadak la aku nak cek sampai ke lauk pauk orang. Semua sekali dia kena bayaq RM6.

Aku pun dah ready nak bayaq – ayam goreng 8 ketoi, gulai batang pisang sebungkuih. Semua sekali RM30.

Dia huloq RM6, aku huloq RM40. Aku potong tang kona….

“Simpan bang, saya belanja hari ni.”

Dia tengok aku….

“Betoi ka bang?”

“Ya, saya bayaq. Beli lauk kat sapa?”

“Kat mak.”

“Ok. Kirim salam mak.”

“Terima kasih bang.”

Dia senyum tersimpul² terus keluaq kedai dan celapak naik motor EX5 yang macam dah nak luruh enjin. Kemudian, ada orang tua lelaki pun naik sama kot belakang. Ayah dia kot. Nampak tua, terbongkok².

Aku buat kesimpulan, lauk RM6 tu untuk 3 orang makan, mungkin juga lebih. Mungkin ada adik, mungkin ada entah sapa² lagi dalam rumah depa. Sedangkan aku, RM30 boleh makan ayam goreng sorang seketoi 7 beranak siap dengan gulai daging. Itu pun tak reti bersyukur, banyak komplen, berasa diri tak cukup serba serbi, berasa duit aku dah makin kurang. Apa punya manusia ni?🤦

Aku pernah bertanya pada seorang tua. Dia ni, suka betoi belanja orang makan. Padahal dia bukan orang senang. Duduk rumah kampung, kerja kampung, tiap pagi bawak cangkoi naik motor buruk pi menyangkoi kebun orang. Orang bagi upah dia jaga kebun. Tapi tiap kali terserempak dengan dia kat kedai makan, ada saja orang yang dia nak belanja. Ada sekali dia belanja aku lauk RM18, jenuh aku tolak tapi dia huloq jugak kat tauke kedai. Padahal lauk dia baru RM5. Patutnya aku yang kena belanja dia. Dah keluaq kedai terus aku tanya dia…

“Ehh, pakcik ada duit ka yang belanja saya ni?”

Tau dia jawab apa?

“Lapan belas ringgit tu memang dah rezeki hang, Tuhan tulih lama dah kat langit, saya tolong sampaikan ja. Bukan rezeki saya pun. Rezeki saya untuk hari ni yang lima ringgit ni ja.”

Ya Rabbi, patutlah aku tak pernah nampak dia susah hati, tak pernah nampak dia mengemis, tak pernah nampak dia bersedih. Dok senyum ja 24 jam. Itulah rahsia dia, percaya dengan janji dan rezeki dari Allah. Dia pun dah kembali ke rahmatullah. Jika ada pahala sedekah aku untuk hari ini, aku sedekahkan pula untuk dia. Moga dihimpunkan dia bersama para wali dan anbiya.


Ampa nak beli lauk pauk mai try kedai ni kat Pongsu Seribu. Lauk berlambak dan murah. Lokasinya di sini…

Fatin Corner
Dropped pin
https://maps.app.goo.gl/UqNSW31XNAEenZnc8

Kerja kosong Muar Tangkak

Kerja kosong Muar Tangkak. Kami menawarkan kekosongan jawatan di warung Cendol Durian Syoknya Ummi di Parit Bunga, mukim Kesang, Tangkak, Johor.

Ada beberapa posisi yang ditawar:

  1. Pembuat durian crepe Syoknya Ummi.

2. Pembuat cendol dan coconut shake

3. Penjual durian.

4. Runner / pegawai pemasaran

Sekiranya berminat dengan kerja kosong Muar ini, sila wsap kami untuk temuduga secara atas talian atau untutk temuduga terbuka, boleh terus datang (walk-in) ke warung cendol durian Syoknya Ummi di Parit Bunga, mukim Kesang, Tangkak Johor

www.wasap.my/601158961229/iv.kerja.durian

Untuk jawatan kosong pembuat cendol dan juga penjual durian, terdapat pilihan untuk menjaja keluar dengan tawaran komisen berdasarkan hasil jualan harian.

Kelebihan bekerja dengan kami adalah seperti:

  • Caruman EPF (KWSP)
  • Caruman SOCSO (PERKESO)
  • Makan percuma
  • Durian percuma bila musim
  • Kenaikan gaji tahunan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...